Archive for the ‘Futás’ Category

postheadericon Az őszi – téli időszakban is fontos a sportolás

A futás fontos, a formás test kialakításához

A futás fontos, a formás test kialakításához

Habár lassan vége a nyárnak és egyre vastagabb ruha kerül mindenkire, de azért a napi sportnak nem kellene elmaradnia. Természetesen a szabadságok ideje alatt és a kellemes időben az embernek nagyobb kedve van a sportoláshoz. Ez a lendület általában tavasszal indul és a nyár végeztével hanyatlani kezd az emberek többségénél. Oka ennek az is, hogy az ősz beköszöntésével, a napos órák csökkenésével szívesebben maradunk otthon a kanapén. Pedig az ősz és a tél ideális időszak a zsírpárnáink gyarapítására, tehát nem tanácsos elfeledkeznünk a testmozgásról. Ilyenkor többet eszünk, ami természetes, hiszen jó medve módjára, készülünk a télre. Read the rest of this entry »

postheadericon A legegyszerűbb sportolási lehetőség a futás

Futás tiszta levegőn

Futás tiszta levegőn

Régebben sokkal több fizikai terhelés ért a napi teendők során mindenkit. Az étrend is egészségesebb volt, kevesebb volt a túlsúlyos ember. Ma a sportolás pótolja a fizikai terhelést, a legtöbb sport azonban anyagi terhet is jelent, melyet kevesen engedhetnek meg maguknak. Van azonban egy olyan lehetőség, mely gyakorlatilag alig kerül pénzbe és szinte mindenki számára bárhol és bármikor elérhető: ez a futás. A futás nincs korhoz kötve, fiatalok és idősebbek is bátran nekiállhatnak, nem kell hozzá különösebb felkészültség sem, ha néhány alapvető szabályt betartunk. Read the rest of this entry »

postheadericon Univerzális lehetőség a futás

Futni bármikor, bárhol lehet

Futni bármikor, bárhol lehet

A legegyszerűbb testépítés a futás, időben abszolút ahhoz igazítható, hogy mikor a legalkalmasabb edzeni vágyónak. A bekerülési költsége alacsony, egyes esetekben akár pénzbefektetés nélkül is megoldható. Read the rest of this entry »

postheadericon Sport, futás – testünk karbantartása

Felüdülést ad a futás

Felüdülést ad a futás

Ahhoz, hogy valakinek a képen látható formájú lába lábai legyenek, bizony róni kell a kilométereket. No meg az sem mindegy, hogy milyen idősen. Fiatalabb korban – habár manapság nagyon sok az elhízott fiatal – a túlsúly nem okoz gondot, sokkal könnyebben fut az ember. A futás nagyon sok izmot megmozgat és ha még megtehetjük, hogy a szabadban legyünk, tiszta levegőben, akkor igazi felüdülést jelenthet testnek, léleknek. Néha látni embereket a városban, szinte az autók között, a betonon futni. Persze néha a cél szentesíti az eszközt, de egy egészségmegőrző tevékenységre ennyi egészségtelent halmozni …., nem valószínű, hogy nyerő. Read the rest of this entry »

postheadericon A takarékos testedzés, futás a szabadban

A futás ősi ösztön, ami még karban is tart

A futás ősi ösztön, ami még karban is tart

Az emberi élet nélkülözhetetlen eleme a mozgás, a helyváltoztatás. A mozgás egy emberöltővel ezelőtt leginkább a sok gyaloglást, cipekedést jelentette, ma viszont nagyon sokan már nem, vagy csak keveset gyalogolnak. Megváltozott szokásaink, életvitelünk gátolja a fizikai erőnlétünk megtartását, fejlesztését. A mai kor embere jól teszi, ha valamilyen sportszerű mozgást is beiktat az életébe. Az egyik legolcsóbb, legegyszerűbb megoldás mely és mindenki számára elérhető: futás a szabadban. Régebben több természetes okunk volt arra, hogy fussunk.

Futottunk valami elől, vagy valami után, mely képesség sokszor az életben maradást is jelentette az ember számára. Persze néha ma is előfordul egy spontán rövid futás a szabadban, ha még el akarjuk érni az éppen induló utolsó buszt, vagy ha a szél elfújja a sapkánkat és nem szeretnénk, ha a patakban landolna. Ha egy ilyen rövid futástól is lihegünk, érdemes mielőbb a rendszeres testmozgást beiktatnunk az életünkbe. Ha szeretünk mozogni, legegyszerűbb, ha a futást választjuk, ehhez túl sok mindenre nincs is szükségünk. Read the rest of this entry »

postheadericon Félmaraton és maraton távok

A maraton lelkileg és fizikailag is megterhelő

A maraton lelkileg és fizikailag is megterhelő

A futás a kitartás szimbólumának is tekinthető, hiszen a több km-es táv teljesítése emberfeletti teljesítménynek számít. A futás nem egyenlő a fájdalommal és a szenvedéssel. Aki versenyre adja a fejét, annak legalább egy éves futó múlttal kell előlépnie, és az sem árt, ha kényelmesen, különösebb megfeszítés nélkül képes lefutni több km-t is. A táv lelkileg és fizikailag is megterheli a futót. A maraton táv negyven km-es szakaszát nem sokan tudják lefutni megállás nélkül. A maraton név tulajdonképpen egy görög katona történetéhez kapcsolódik. A modern olimpiai játékok hagyományosan maratoni futással kezdődik. A futás mindig az olimpiai stadionba zárul. A félmaraton táv a klasszikus maratoni táv felét képezi. Read the rest of this entry »

postheadericon Futás kezdőknek, avagy a felkészülés első lépései

Megszakítás nélkül legalább fél órát szaladni

Megszakítás nélkül legalább fél órát szaladni

Futni mindenki tud, de nem mindenki szeret. A kezdő és amatőr futással foglalkozó futónak nevezzük azt, aki egyenletes tempóba, megszakítás nélkül, legalább fél órát szalad. A futás nagyon egészsége, egyszerre erősíti a testet és a lelket. Jótékony hatásait már az első alkalom után érezni fogjuk. Akinek gyenge a csontozatuk, azoknak nem ajánlott szaladni. Futás kezdőknek mindig egy edzéstervvel kezdődjön. Az alap edzésterv 15 perctől kezdődik. A futás kezdőknek és nemcsak nekik, de a haladóknak is, bemelegítéssel kell kezdődjön. A bemelegítő gyakorlatokat érdemes előre megnézni, és mindig szánni rá pár percet. Maga a futás után következik a levezetés, valamint a nyújtás. A futás végén érdemes egy kellemes masszázst végezni, vagy egy hatékony zuhanyt venni. Read the rest of this entry »

postheadericon Lapos has és edzettség: válassza a futás előnyeit!

Egyre többen választják a futást

Egyre többen választják a futást

Egyesek egész életformát építenek köré, és ki nem hagynának egyetlen megmérettetést sem, másokat semmivel nem lehetne rábírni, hogy ezt a mozgásformát válasszák. A futás amilyen nehéznek tűnhet edzettség hiányában, túlsúllyal küzdve, olyan élvezetes sportág lehet azoknak, akik már belekóstoltak, és nem adták fel az első néhány alkalom után. Mindegy, hogy rendszeres mozgásként választja a futás kihívását, vagy egyéb edzését egészíti ki vele, az eredmények nem váratnak sokáig magukra.
Azok számára kitűnő választásnak bizonyul a futás, akik súlyfeleslegüktől szeretnének megszabadulni, de az is tény, hogy a fokozatosságot mindenképpen érdemes betartani. Akár néhány hét alatt is szép fejlődés érhető el segítségével, arról nem is beszélve, hogy az olyan kritikus területekről is segít leadni a felesleget, mint a sokak által problémásnak tartott has. A futás ugyanis kiválóan pucol, és ezáltal a lapos has sem álom továbbá. Diétával, mértékletes táplálkozással, hasizomgyakorlatokkal kombinálva pedig egészen elképesztő eredményeket lehet elérni. Read the rest of this entry »

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás